Mango Tree Dipudjo - Reisverslag uit Pujokusuman, Indonesië van 5-op-reis - WaarBenJij.nu Mango Tree Dipudjo - Reisverslag uit Pujokusuman, Indonesië van 5-op-reis - WaarBenJij.nu

Mango Tree Dipudjo

Blijf op de hoogte en volg 5-op-reis

28 Juli 2017 | Indonesië, Pujokusuman

Eergisteren zijn we aangekomen bij ons nieuwe stekkie Mango Tree. In het 'hoofdgebouw' zijn stapelbedden te vinden, wij hebben twee gezellige kamers, uitkijkend op een groen binnenplaatsje met een...juist, een mangoboom. Joost voelt zich goed genoeg om het centrum van Yogya te verkennen, we gaan dus op pad. We bezoeken het waterkasteel van de Sultan en het is er druk, echt druk! En stiekem ook niet heel veel te zien.
Via kleine steegjes, straatjes en pleintjes lopen we verder richting winkeltjes. De kippetjes en een enkele haan lopen hier gewoon over straat. Echte scharreleieren dus, concludeert Stijn. Ook zien we een aapje aan een tuigje, heel zielig. Boaz zou het liefst in actie komen, maar omdat we weten dat negeren de beste optie is lopen we door. Indruk maakt het wel... hoe kunnen mensen dit nou doen?

We zijn op zoek naar souvenirs en de kids hebben een specifieke wensen. Boaz wil dolgraag een ukelele dus bij elke gitarenwinkel staan we stil. Ook bij de souvenirwinkeltjes hangen gitaren en ukeleles, maar ze zijn niet mooi genoeg of slecht te stemmen. Boaz kijkt heel kritisch, het is niet snel goed genoeg.
Door gesprekjes op straat komen we te weten dat de batikschool, waar we graag heen willen, maar 2 dagen per week open is. En dat is dus vandaag. De vriendelijke man regelt meteen twee bicaks, als we gaan lopen zijn we te laat. Dit ritje is ook al zo leuk, nu hebben we echt de kans goed rond te kijken en ook eens de bovenkant van de panden te zien. Yogya is een kunstzinnige stad, cultureel en creatief. We zien een hek gemaakt van fietsen zonder trappers en stuur, muurschilderingen, gedecoreerde lantaarnpalen en vrolijk beschilderde bicaks. Bij de batikschool krijgen we uitleg van de meester en daarna mogen we rondkijken. Mer prijslijst. Alles is te koop en alles is even mooi en kunstig. Wat een werk zit hierin!
De kinderen zoeken een mooie batik uit, ons lukt het niet zo.
In Malioboro kopen we wat kleine souvenirs en dan laten we ons verder vervoeren naar een restaurant. Er is een speelhuisje en Isabel is meteen in haar nopjes. Ze heeft net tijd om haar bordje leeg te eten, verder speelt ze restaurantje.
Met Joost gaat het aardig, niet top. Goed in de gaten houden. En vroeg naar bed...

Gisteren gingen we naar Borobudur. We hadden een privechauffeur die ons de hele dag overal heen zou brengen, wachtend op een afgesproken plek. Luxe!
Het is ongeveer anderhalf uur rijden en hoewel ik graag alles langs de route wil zien vallen mijn ogen steeds dicht.
Als we er zijn zie ik op de parkeerplaats tientallen verkopers staan. Uitstappen is al lastig, ze dringen zich enorm op. Knappe toerist die in z'n uppie naar de ingang weet te lopen

• 28 Juli 2017 - 05:56

Anne, Arne En Jazz:

Heerlijk zo een uitgebreid verhaal met foto's!
    Mooi om de stad zo te beleven en ontdekken. Met al z'n mooie en minder mooie kanten. Kijken uit naar het volgende verhaal !
    Love jullie xxxx

• 28 Juli 2017 - 07:32

Lucia:

Wat een onvergetelijke avonturen beleven jullie, mooi!!
    Liefs xxx

• 28 Juli 2017 - 07:54

Johan:

Dat is weer een heel ritje in de taxi. En de meter maar draaien. Ik snap dat Boaz het zielig vind van een aap aan een touw. Tja het is daar nu eenmaal anders dan hier. Straks weer vliegen. Bali aan de beurt. Fijne tijd daar. Joost hou je haaks. Hopelijk steeds wat beter.

• 28 Juli 2017 - 11:20

Anke:

Echt fantastisch om van een afstand mee te kunnen genieten van jullie reis!
    Wat een leuke foto's ook....beterschap voor jou hè Joost!
    Op naar bali.........Xxx

• 30 Juli 2017 - 15:24

Marijke:

Wat een heerlijke reis! En ook wat mindere dingen, maar ja, die horen er bij he!
    Geniet met alle zintuigen! Kus kus